nieuws

 

 

Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

VAN INKOOPPRIJS EN BETALINGSVOORWAARDEN NAAR INFO EN BELEVING

Royal Crown zal zich in de komende 20 jaar meer als retailer gaan profileren dan als aankoopcentrale. Digitalisering van de administratie en de publicitaire uitstraling van onze leden wordt een sleutelbegrip. We werken tevens aan het plan om een belevings- en infocentrum voor de sector en de consument uit de grond te stampen.

Sociale media zullen ook cruciaal zijn en hierin werd de afgelopen maanden al fors geïnvesteerd via www.degrotekeukengids.be die we hebben omgebouwd tot een blog om artikels en relevante content te pushen in de verschillende netwerken.

De unieke aankoopgroepering in de keukensector, Royal Crown met hoofdzetel in Genk, bestaat 20 jaar. Meer dan 130 afhankelijke keukenbouwers passeren langs de coöperatieve centrale om een allesomvattend pakket van inbouw elektro en sanitair aan te kopen, maar ook diensten inzake marketing & reclame en software & administratie te genieten.

“Wij zijn actief in alle componenten van het keukengamma en gaan enkel voor het beste”, stelt Frank Rombouts.

 

Marges en volumes aan de basis

Royal Crown werd opgericht in 1996 door drie keukenfabrikanten, negen stichtende leden en één zaakvoerder om betere aankoopprijzen te bedingen voor de leden. De inbouwelektro waarover het bij aanvang ging, werd gezien als een non-core element van het keukenaanbod. Want de klassieke keukenbouwer was eigenlijk vooral een schrijnwerker.

Het succes van Royal Crown is echter niet alleen gebaseerd op het bedingen van sterke inkoopprijzen door gezamenlijk aan te kopen.

Van meet af aan hebben ze een pioniersrol gespeeld en er doelbewust voor gekozen om een breder pakket aan te bieden. Hun aanpak stoelt immers op het creëren van een toegevoegde waarde voor elk type keukenzaak. Dat doen ze meer bepaald door een uitgebreid dienstenpakket aan te bieden om de bedrijfsvoering van hun leden efficiënt te kunnen ondersteunen.

Royal Crown steunt op drie pijlers, met in de eerste plaats de ‘core business’ van elke aankoopcentrale: de ‘aankoop’ zelf. Ze kiezen voor een allesomvattend pakket met alle componenten van de keukenwereld. Zo hebben ze bijvoorbeeld een uitgebreid meubelaanbod, maar ook sanitair, elektro en sinds 2015 ook een werkbladenprogramma. Met hun uitgekiende merkenmix dekken ze het grootste gedeelte van de markt af.

Royal Crown kiest er bewust voor om met zo weinig mogelijk leveranciers - maar dan wel topleveranciers - een zo groot mogelijke omzet te realiseren. Het kernassortiment omvat de meest gevraagde producten die ze aan de scherpste prijzen kunnen aankopen.

 

Service in marketing & sales

Onder de noemer ‘Royal Crown Serviceclub’ presenteert de centrale budgetvriendelijke oplossingen om de leden toe te laten een doordachte marketingmix en communicatiestrategie op te bouwen.

Royal Crown heeft een stevige expertise opgebouwd in marketing- en reclameondersteuning voor de keukensector en dit in de breedste zin van het woord. Ze bieden voordelige formules in alle takken van de communicatie en marketing, gaande van huis-aan-huis-folders, websites (onder meer degrotekeukengids.be), e-commerce, grafische diensten, drukwerk, Tv-reclame, radioreclame tot en met de fotografie van projecten. Twee jaar geleden zijn ze van start gegaan met iKitchen.be, de webwinkel voor alles wat met keukens, toestellen, keukensanitair en accessoires te maken heeft. Door de kracht van de groep maken ze ook inzake service het verschil met uitzonderlijke aankoopvoorwaarden.

Ze bieden een totaaloplossing met een doordacht mediaplan en creëren niet alleen, maar volgen ook op. De keukenfabrikant en – handelaar maakt en verkoopt keukens, zij doen al de rest: dat is hun insteek.

 

Software / administratie

De derde pijler richt zich op een doeltreffende software en administratie voor de leden. “CrownBase is wat zij ‘het kloppend hart van uw administratie’ noemen. Het gaat hier om een volledig geïntegreerd softwareprogramma dat door hun analisten ontwikkeld is in overleg en samenspraak met hun leden-partners.

De inbreng van hun keukenfabrikanten en handelaars heeft ertoe geleid dat ze momenteel kunnen spreken over een uniek programma voor de sector dat alle facetten van de organisatie beheerst, controleert en organiseert.

Dat betekent onder meer dat alle artikelbestanden steeds up-to-date zijn en niemand zich zorgen moet maken om back-ups, veiligheid en onderhoud. Dankzij dit softwareprogramma beschikt de fabrikant/handelaar altijd over correcte prijzen om offertes op te maken. Ook verkoop- en aankooptechnische en commerciële info steken in het pakket, evenals een koppeling met tekenpakket.

Ze rekenen geen kosten aan voor aanschaf, opleiding, onderhoud, assistentie, enz. CrownBase is modulair opgebouwd. Elke partner integreert dus die modules die het best passen in zijn bedrijf. Ze hebben er ook koppelingen met de webshop aan toegevoegd en een bestelprogramma geïnstalleerd, waardoor men steeds kan bestellen aan de juiste voorwaarden dankzij automatische controles. Bovendien ontvangt men ook altijd de juiste factuur die nog eens gecontroleerd wordt voor de verzending.

 

Full service

Royal Crown riep ook een verzekering in het leven om particulieren, ondanks de Europese richtlijnen, toch een garantietermijn van vijf jaar aan te bieden voor hun keukentoestellen. Iedereen die zijn keukenapparaten, spoelbak of kraan heeft gekocht via een Royal Crown partner, krijgt de mogelijkheid om voor een vooraf bepaald bedrag een ‘Full Service’ contract af te sluiten. De klant geniet dan gedurende vijf jaar van een volledige vrijstelling van reparatiekosten (voorrijkosten, werkuren en onderdelen). Royal Crown regelt bovendien alles, er is maar één contactpersoon en dat zijn zij.

 

2017

Royal Crown, met hoofdzetel in Genk, telt vandaag 131 professionele leden in de sector van de keukenbouw in België, met 144 showrooms verdeeld over de 10 provincies. Met een 15-tal personeelsleden wordt voor 55 miljoen euro aankoop gerealiseerd.

Het businessmodel van Royal Crown moet veel jonge ondernemers doen nadenken over het vormen van strategische allianties, want de oorlog wordt zelden alleen gewonnen.

 

Voor meer info kun je surfen naar www.royalcrown.be

royal crown 1
royal crown 2
royal crown 3

 

 

 

 

MET DANK AAN DEZE PARTNERS

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg10.jpg12.jpg13.jpg14.jpg